יעקב אשר מציג: אלה הצעדים המידיים שנקדם בנושא הדיור

צבי טסלר No Comments on יעקב אשר מציג: אלה הצעדים המידיים שנקדם בנושא הדיור

חה"כ אשר הבהיר כי יהדות התורה תציב את נושא הדיור בראש סדר העדיפויות בממשלה הבאה: בין היתר הוא מדבר על התאמת ק"ג מערב ונוף הגליל, חיוב הרשויות המקומיות להקצות אחוזים מהבניה לחרדים, הקמת מועצה ציבורית לדיור וסיוע מהמדינה למשכנתא ראשונה

חבר הכנסת יעקב אשר, ח"כ יעקב אשר, חה"כ אשר
יעקב אשר צילום: Yonatan Sindel/Flash90
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חה"כ יעקב אשר מ"יהדות התורה" מבהיר כי מפלגתו תדרוש שנושא פתרונות הדיור לזוגות ציערים בציבור החרדי יעמוד בראש סדר העדיפויות של הממשלה הבאה: "נדרוש את התאמת קריית גת מערב כולה לציבור החרדי גם בנוף הגליל, יש תוכניות של כולל של כשמונה עשר אלף יחידות דיור שיכולות לתת מענה לציבור". כך אמר אשר בפאנל הדיור של 'יתד נאמן'.

"הנושא של הדיור יעמוד במרכז סדר היום שלנו בממשלה הבאה", התחייב אשר בראיון. "לא נהיה עדינים בנושא הזה כלפי אף ממשלה שלא תהיה ולא נסתפק בהבטחות שלא יגובו במעשים. המסר של מועצת גדולי התורה, כפי שבא לידי ביטוי בהחלטתם, זה שנושא הדיור הוא בנפשנו. לא רק עבור הזוגות הצעירים, אלא גם עבור ההורים, שיכולים להגיע למצב של פיקוח נפש".

לדברי אשר: "לא נוכל להיות חלק מממשלה שלא תתן לנו פתרונות דיור אמיתיים. לא החלטות אמורפיות שגורמים עוינים או פקידים עצלנים יכולים למסמס, אלא מספרים מוחלטים ותכניות סגורות: התאמת קרית גת מערב (שפיר) כולה לציבור החרדי. אפשר להגיע שם ל-35 אלף יחי"ד. כך בנוף הגליל, יש תכניות בתוקף בסך 15-18 אלף יחי"ד, המדינה צריכה לתת סבסוד מיוחד לעלויות הפיתוח הנגזרות מהטופוגרפיה ההררית במקום, רק כך זה יהיה אטרקטיבי.

"צריך לעמוד על כך שיהיה הכשר למושג 'צביון חרדי', כדי שיוכלו לתכנן ולשווק באמת לפי הצרכים", הוסיף אשר והדגיש. "אם משווקים לחרדים שכונה בלי להתאים אותה לצרכים הייחודיים, זו הדרה דה פקטו. זוג חרדי לא יכול לגור סתם כך בכל מקום. הבניינים צריכים להיות מותאמים, שטחי ציבור בהיקף רחב, ועוד שלל נושאים כתחבורה ותעסוקה שצריך לקחת בחשבון".

"בזמנו העברנו החלטת ממשלה, שבכל רשות מקומית שיש בה בניה חדשה, יוקצו 15 אחוז לטובת תכנון שכונות חרדיות", הזכיר אשר. "אלא שבעוד בטיוטה שהגשנו לממשלה כתבנו את המילה 'חובה', היה מי ששינה זאת לנוסח יותר אמורפי ופחות מחייב. זה גרם שההחלטה אינה מיושמת על ידי ראשי ערים שנמנעים מלקדם בניה לחרדים. נשנה את זה ונדרוש שראש עיר לא יקבל בהסכם גג תקציבים אם לא יספק את אחוזי הבניה המתחייבים לציבור החרדי".

עוד הוסיף: "כל הפתרונות שדיברנו עליהם, הם פלסטר ראשוני, משכך כאבים למצוקה חריפה ועמוקה מאוד. אבל ברמה הכללית, צריך להגיע למצב שעד 2035 ייבנו וישווקו לציבור החרדי כ-300 אלף יחידות דיור. התכנון שלהן חייב לצאת באופן מידי, כי גם ככה אנחנו בפיגור עצום, כרגע מחסנית הדיור החרדית במשרד השיכון ריקה לחלוטין. את הממשלה היוצאת זה לא עניין, אנחנו נצטרך לתקן זאת במהירות".

"הגיע הזמן שיקימו מועצה ציבורית לדיור, עם סמכויות. המצב היום הוא שזה נופל על המועצה המקומית. כמובן נדרוש שיהיה בה גם נציג חרדי, וכך גם במינהל מקרקעי ישראל. במקומות של התכנון, איפה שמתקבלות ההחלטות, צריך שתהיה עין חרדית שתתן את הדעת למה שצריך ולמה שחשוב", אמר.

עוד מדבריו: "צריך לחזור לרעיון שמשכנתא לדירה ראשונה תהיה בסיוע המדינה וכך תהיה וודאות על העלות, שתהיה קבועה ולא תשתנה עם כל עלייה של  עלות הריבית והאשראי. זה דבר שמכביד מאוד על הזוגות הצעירים".



0 תגובות